Wednesday, May 25, 2011

Budak2 Bakal CFS ; IIUM oi....

Assalamualaikum...heh!! Agak2 budak2 bakal CFS IIUM watpe skrg?? 
Kalau aku...sebagai wakil budak2 hingusan IIUM (utk cfs) ni la.. ap aku buat disaat menghitung ketibaan hari mndaftar diri tu haa... aku punye 30hb lmbt lagi laaa (bagi aku lmbt tp ade je kwn aku siap mengemas segala bagai, mungkin ade yg dh letak dlm BONET keta!! kiahahaha)
Diorang siapkan segala dokumen yg perlu disiapkan... pastu pas depa xfaham depa pun duk melalut kat page@group cfs IIUM xkire la group mane pun (sbb byk sgt!!) Ramai yg mushkill pasal borg n else... Pastu sesape yg rajin tu MUNGKIN depa tgk buku, belek2 karangan BI yg lepas ke hape n xlupa study Bhasa Arb!! huh!!.. Kitorang nak hadap exm EPT.APT."Fardhu Ain" n else... bagi sesape yg betul2 nk pass+nk pendekkan masa pngajian+xnak jadual kemperk...mmg depa buat bnda ni... :D


*AKU?? jgn tny aku, aku xnak jawab!!


Tp aku rase depa byk melalut kat FACEBOOK la..ber facebook ing.. hari2 hadap muka depa, setiap seconds.. (amik kau bi aku kua dah!) tapi aku happy, sebab depa sporting abih.. ni blum lagi sesi taaruf, kitorang dah rapat mcm dah 1000 tahun kenai.. ayooo.... gempak la batch cfs"93 ni!! 


in a nut shell (aku cube prektis BI aku), aku happy, rse cm xsbr2 nk masuk U (boleh dinamakan U la jugak w/pun cfs).. harap2 kwn2 aku xtebal muka kat sane.. semua "talk2", "open minded", "not arrogant", "xcuak" n else... hope kite happy n bhgia kat sana.. yuhuuu!! 


xnak la CULTURE SHOCK!! aku takut sgt bnda ni t'jadi.. adeuih!!

Ingatlah akn peringatan Rasulullah SAW: 
‘Allah paling murka kepada mereka yang beragama Islam, tetapi mengikut landasan jahiliah dan juga kepada mereka yang ingin menumpahkan darah seseorang tanpa hak.’ (Hadis riwayat at-Tabrani dan Bukhari).
sbagai umt t'baik yg diiktiraf oleh Allah swt seharusnya, kte kembali semula ke landasan sebenar n mengikuti jalan lurus agr imej n martabat umat serta agama berada di persada dunia sebagaimana b'jaya dilakukan umat Islam terdahulu.. aku b'psn pada diri aku jugak.. biarlah kita bawa tarbiah yg baik.. bukan lengang2 balik kg tanpa ilmu n bekal dari pengajian kite tu..

Aku mndoakan kesejahteraan korang, Allah dah pilih korang utk blajar kat CFS IIUM, so berbaktilah kpd diri anda n tuntutlah ilmu sampai bila2.. 
kalau bab tuntut ilmu suka aku review pesanan Imam Asy-syafie, katanya ;


“Tuntutlah ilmu sebanyak mungkin kerana ia akan menjagamu dan membuatmu cemerlang di dunia dan akhirat, di samping ia menjadi amalan nabi, rasul dan orang soleh.”


aku syg korang!!


terima kasih,
wallahu'alam... 

7 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Haha yeahh, semua sporting gila! ;D

    ReplyDelete
  3. haha AED eh.. selamat dtg ke cfspj.. grrrr xsabo nk jadi senior..

    http://fahmijaafar.blogspot.com/2011/05/khas-ntok-bakal-bebudak-cfsiium-bace-x.html

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...