Thursday, September 22, 2011

Menerima Walaupun Pahit Mengundang


Wahai rakan, wahai teman, wahai sahabat..
Bukalah hatimu untuk menerima dugaan hidup ini.. irodah kita inginkan sesuatu yang selalu baik dan positif, kadang-kadang kita mengeluh dalam menerima khabar buruk dan penimpaan harap. Penerimaan sesuatu yang pahit kita akan alami juga, mencuba menerima lebih baik daripada tidak mencuba langsung.. Pasrahan dirimu wahai sahabat. juga pesan ini dititipkan buat diri ini..

Wednesday, September 14, 2011

Aku suka..



kalau korang rasa stress apa kata korang minum cairan ini, memungkinkan dapat mengembalikan kesegaran badan..


kalau korang rasa haus tahap gila, korang test la air ni jugak sebab aku jamin hilang haus (sah2 la hilang dahaga, dah namanya air)

*kalau kat cfs uia aku prefer air GEDEGANG sebab harganye rm 2 je kalau air dari peti kedai rm2.2 (botol).







kalau nak rasa berangin je dalam mulut aku prefer kunyah benda ni, memang kesukaan aku la, fuhh nikmat.

kalau nak jadi gila sekejap cuba la try coke+mentos, aku pernah try,  pening habih! nak buat GC pun kepala aku dah pusing.. so jangan try~


<------------xdelah jadi mcmni.. tapi begitulah menunjukkan kehebatan mentos yang sebenar.. KAHKAH

Sunday, September 4, 2011

Kepulanganku, kedatanganku..aku merindu..


Assalamualaikum...


Ya Allah Ya Tuhan..

Di awal pagi ini aku bangun dengan titisan air mata.. esok..berat hati ini meninggalkan keluarga yang tersayang, berat hati ini meninggalkan ibu ayah yang sangat-sangat aku rindui selama ini, hanya masa yang sekejap aku luangkan bersama mereka aku merasakan..

Ya Allah.. tidak cukup buat diri ini mencurah bait-bait rindu buat keluargaku.. Jauh aku akan tinggalkan keluarga yang akan aku bawa sampai syurga ini Ya Allah..

Kadang-kadang aku merasa tidak kuat berada berjauhan dengan keluargaku..

Kadang-kadang aku merasa tidak sanggup berjauhan dengan mereka, oleh kerana Allah telah memilihku untuk menyambung pengajian ke tempat yang jauh dari keluarga, aku ikhlaskan niat, aku redha Ya Allah..

Mereka tidak akan tahu gelora hati ini, hanya KAU yang tahu segala isi-isi hati berbicara..  Dengan masa yang ada, meraikan kemuliaan ramadhan hanya dua hari bersama keluarga, beraya hanya lima hari bersama mereka.. Tidak lagi dapat membendung perasaan ini daripada merasa kesedihan serupa sekarang ini..

Aku tersenyum, tapi jauh di lubuk hati ini.. aku tidak bisa melepaskan ayah, ibu, kakak, abang dan adik-adik aku.. Aku merasa tautan kita sangat kuat.. Air mata ini berjujuran tatkala mengenangkan saat-saat kita bersama, riang tawa, tangis hiba kita kongsi..

Dulu di waktu zaman persekolahan, aku dekat dengan keluarga, ibu ayah.. semua...  Kalaulah masa boleh diundur, ingin sahaja aku luangkan masa itu dengan berbanyak-banyak kebahagiaan.. Aku sedih Ya Allah..

Moga hati aku kuat, moga diri aku kuat, moga aku boleh berdepan dengan hari-hariku di kampus... :'(


Sepanjang kejauhan, moga ayah, ibu, kakak, abang, abang mi, kak ira, adik cuya berada dalam lindungan Ya Rabb.. Aku jauh ayah.. aku jauh ibu,,, aku jauh kak, abang.. aku jauh adik-adikku... jaga diri, moga kita berjumpa lagi... moga kita boleh bawa keluarga kita sampai syurga, kak jah sayang semua, tak mahu kehilangan tautan istimewa ini..


salam sayang..


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...